Nieuws

In verband met het besluit van onze minister-president, rondom het corona-virus, worden er de komende tijd GEEN kerkdiensten in de huidige vorm gehouden❗️

GELIEFDE BROEDERS EN ZUSTERS, Op dit moment zijn er geen grote samenkomsten en zelfs geen groepsbijeenkomsten, daarom is het belangrijk om stil te staan bij hoe we in deze tijd kunnen groeien in geloof, hoop en liefde. Want we kunnen toerusting gebruiken voor ons hoofd, hart en handen.

In verband met ons hoofd kunnen we groeien in geloof door onderwijs. Er zal daarom op zondagochtend voor 9.30 uur een link verzonden worden per mail en via Facebook voor een overdenking die ik op video heb opgenomen. Komende zondag staan we stil bij psalm 91.

In verband met ons hart kunnen we onze hoop stellen op God door het Onze Vader te bidden. Zo kunnen we God(s koninkrijk) voor ogen houden, dat is het belangrijkste als er moeilijke dingen op ons afkomen. Maar we mogen ook onze noden bij God brengen en voorbede doen. Op dit mededelingenblad staat er voor elke dag van de week een gebedspunt. Om meer te leren over gebed staan er interessante filmpjes van Alpha die nog geen 20 minuten duren op: https://www.alphanederland.org/prayercourse

In verband met onze handen is het belangrijk om liefde te tonen door om te zien naar mensen die het moeilijk hebben in verband met het corona virus. Ieder voor zich kan zijn broeder, zuster en medemens helpen. Mensen die alleen thuis zitten kunnen vaak wel een telefoontje gebruiken.

Laten we in dit alles ons vertrouwen op de Here God stellen zoals Psalm 91:1-2 zegt: “Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende, zegt tegen de HEER: ‘mijn God, op U vertrouw ik’. “